::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #F2F5A9; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Sunday, October 2, 2011

Adekkkk...

assalamualaikum... new antry tajuknye Adekk!.. heheh perkataan tu yg slalu adi sebut smbil tepuk2 perut mami dia ni...wallahualam la dia tahu g tak maksud sbnrnye...tp itu lah yg aku ajar.." Sayang Adik.." fahaman dia tu cmne tak tau la... tp smpai Adi jeles la jgk..klu aku terlalu sayang2 adik dlm perut ni.. kdg kalu aku pgl dia , dia wat donno.. aku ckp je "sayanggg adik..mami syg adik x sayang adi" br dia dtg kt aku... nak jeles2..heheh

ape2 pun itu lah pengajaran kami utk adi sedia terima kehadiran adik dia thn dpn..(insyaAllah).. perubahan adi sejak2 nak jd abang ni..ketara la jgk.. sgt byk dia nak berdikari skrg ni.... terutama bab makan.. jgn la nak suap2 saye ye..sy da besar...nak makan sndr... hmm senyum2 gak tgk gelagak dia.. tp bayang kan lah tiap kali makan..tiap kali tu lah aku nak kene kemas nasi2/makanan berterabur kt meja, kerusi or lantai........lebih byk kt lantai dr yg masuk perut dia.tp jgn kita suap..xnak dia bukak mulut... minum pun sama.. " Nak Air" betol butir2 perkataan keluar dr mulut dia... minum dr cawan/ gelas..nak pegang sndr ye.. x kira la klu tertumpah pun... nak gak wat sndr.. " Tumpahhh.." dia bgtau bila air tu tumpah ke baju dia..
abih comot klu dia makan...x kira kt mana pun..kenduri/kedai makan..huhu

bila smpai masa nak minum susu... dia sndr ckp " Bam bam..n amik bantal "kdg tu bam tak kira tempat ,..dlm keta tetiba nak bam...susu tak bwk nih...adoi.. kelam kabut kene blk umah plak kami..n skrg alhamdulillah adi da stop buai kt umah pengasuh dia.. xtually kt umah aku mmg dah lama stop sjk dia 6 bln lg.,..tp kt umah pengasuh je adi tido buai,, tp br2 ni kejadian dia jatuh buai,,buat dia dah serik nak naik buai lg..ok lah...org pun nak beradik dah kan... klu lalu kt taman permainan... " Ayah.... Nak aikkkkk... Ayahhh...." lanjut je dia sebut... sibuk nak ajak g naik gelongsor

 xtually dah byk perkataan dia boleh sebut.. aku tak tau la progres bdk2 lain cmne..tp byk org ckp..cpt gak adi bercakap... tp yelah..sejak2 nak jd abg ni lg cepat dia blajar...alhamdulillah..

mcm nak senaraikan je ape perkataan dia boleh sbt..tp mcm byk je..tak terkira.. means boleh la paham ape dia ckp tu skrg..

" adek.. mami nak adik pun mcm abg adi..." slalu aku ckp cmtu... hubby aku pun senyum bila aku ckp cmtu.. aku nak adik muka cam abg adi, perangai cam abg adi.. smua serupa...hehehe ckp je lah.. Tuhan tu maha Pencipta.. klu smua sama cm adi mksudnye aku nak adik pun boy ek?? heheh.. xtually aku pun x kisah boy or girl janji sihat cukup sifat..klu boy ..byk da baju2 abg adi boleh turunkan.. boleh main bola ngan abg adi kan.. klu girl... ehem2 lg sakan la mami shopping nanti..

Adekk... boleh nampak n rasakami tak?? adik tau kan kami smua tunggu adik..mami, ayah n abg adi... abg adi slalu cium adek tau..slalu dia g kat perut mami... Cium perut mami..smbil ckp " Sayang Adekkk"..
tu lah gelagat anak aku yg berusia setahun setengah ni..tggu tgk lah bila adik dia kuar nnt cmne jadinye...hehehe

No comments:

Post a Comment