::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #F2F5A9; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Tuesday, March 8, 2011

aku sebagai jurulatih??? waaa

Assalamualaikum...
ni lah org nye..lama2 skali update blog..bkn blogger tegar aku ni..heheh 3bln skali..tp bc blog org lain rajin jgk skt... nak update tu yg mls nk menaip...

ok..For dis entry, spt biasa nak kampoi 2 bln punye citer...tp kali ni nak highlight psl aku plak... Kalau pasal Adi Nuafal.. biasa la..dah bulan 3 ni ..hampir setahun la usia dia.. so alang2 nnt aku wat entry psl besday dia terus je..

nway Aku..selain seorang Ibu, isteri n kerja aku Pereka Grafic... mgkin ada yg tak tau minat aku yg 1 ni.. tp ramai pun yg tahu..hehe aku ni sorang yg mnta seni, slain grfic..lukisan..aku suka ke arah yg lbh glamor iaitu  menyanyi menari n berlakon...pernah ceburi 3 bdg ini...tp plg serius adalah nyanyian... pompuan kaberet la katakan...hahah..slalu aku guna ayat tu je nak tutup mulut org yg mengata... lantak lah.. yg penting aku wat ape yg aku suka, n tidak melampaui bts....

ok klu citer terbaru..aku mmg dah tak menyanyi dah skrg..tp aku uruskan org nyanyi..pendek kata dilantik sbg jurulatih nyanyian Kt Poli aku keje ni... anak2 buah aku ni student poli la kirenye... Sonok.. aku bkn lah cikgu yg garang.. aku cuma gelarkan diri sbg KAK IDA...n disamping aku sorang lg kwn nama Ronnie membantu..... Ronnie lbh arif tentang latihan vokal ..dia lebih tekankan pada teknik menyanyi dgn betol..



AKU? aku ni lebh kepada kakak dorang or kaunselor dorang, n jugak perunding imej dorang.. ish lebih lagi la.. sbb aku byk bantu dorang dlm pemiliham lagu, persembhaan di atas pentas, maksudnye cara nak berjalan, interaksi dgn penonton, menari... n yg plg strugle aku lah yg jd mak andam dorang..siapkan mekap dorang.. beli brg2 assesori lg..kdg tu abis bj, tudung aku sme dorang pakai ....heheh

sonok.. bg aku satu kepuasan dpt siapkan sorang2 artis tu.. mmg payah...lebh mudah urus diri sndr dulu utk show..dulu sndr2 aku je..tak kaco org... tp in realiti mmg ada org perlukan org lain yg mengurus...

Ok utk xtvt dlm kelas...aku pun bantu si ronie ngajar teknik nyanyian..mane yg aku tau skt2 la... then aku ni secara spontan suka bg ceramah...ops bkn ceramah ape..nasihat2 or motivasi2 yg aku mampu n layak la,,,,sedar diri dowh..so sbb tu kami(aku n ronie) slalu ckp...kami bkn nye cikgu...kami bkn ngejar...kami cuma berkongsi...berkongsi dr segi pengalaman yg kami sndr pernah lalui..sonok berkongsi..secara tidak langsung ilmu kita pun makin bertambah....

Adik2 aku tu (student) sgt2 rapat ngan aku...mslh2 pun dorang kongsi ngan aku...setakat yg mampu tolong aku tolong..klu tak dpt pun aku tolong dgr je lah...

TAPI..baru2 ni aku ade la tersentak skt..tersentak ngan pengurusan bkn budak2 tu.. smpai aku tetiba wat kptsn ngejut utk berhenti jd jurulatih.. hmmmmmmmm.... mls nak citer mslh nye..tp lbh pda aku yg tak serasi ngan dorang la kot.. jd dalm smggu dua ni,aku tak g ngajar..bg ronnie je...

budak2 da mula tanye2 aku..bila aku ckp aku quit..diarang tak bagi...huhu...
                                            yang tgh2 tu aku n ronnie..ni antara anak murid kami.. yeah

adoi lenguh lak taip..t ku sambung lah bleh????

No comments:

Post a Comment