::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #F2F5A9; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Sunday, January 15, 2012

Muka Anak Lebam teruk

As salam kawan2..(ade ke org baca blog aku ni...adoi)

nak gak update my diary nih... Tarikh 09/01/2011... (isnin)... hari ke -9 adi dihantar ke Pusat Asuhan Sayang Ibu.. mcm biasa hantar la..lps cuti sabtu ahad..so adi nangis la pagi2 tu... aku percaya lepas je aku g keje..dia dah ok blk.... dan mcm biasa.. hope bila ptg g amik dia dgn ceria,...

tapi kisahnye lain..ptg aku lambat skt..sbb nak singgah Pasar malam dlu kejap.. dlm 6.lbh aku smpai ke nursery.. dr jauh aku nmpak adi dah ceria sgt2..nmpak mama dah smpai.. " ha..mama cantik.." itu lah ayat dia tiap kali aku smpai... ^-^..ms tu kt tgn dia dok pegang Elephant kesayangan dia.. serius aku tak perasan klu pengasuh tu tak bgtau.. pengasuh tu dukung adi mcm biasa dtg pada aku tp kali ni dgn ckp " Kak .. hawa mntak maaf, hawa nak wat susu tadi.. tak perasan mcm mana jd..berlaga or apa..tgk dah lebam mcm ni...".. masa tu aku agak tercengan n terkejut..tak terkata apa2.. aku cuma dukung adi... n masuk dlm keta.. ..sambil2 drive tu aku dok belek2 muka Anak aku.... tak semena2..air mata bergenang n aku nangis2...sedih sgt tgk muka dia jd cmtu..pg td anta elok... blk dah jd cmni..mana tak terkejut aku...
huhu abih muka comel Adi naufal...huhu sedih kan tgk
sampai je umah aku terus call my hubby...telefon tak berangkat...mmg aku tau..dia tgh main bola ... terus aku call lg.. then aku sms bgtau muka adi lebam teruk..tak tau nak ckp cmne perasaan aku ms tu.. yg aku tau..aku nangis je sbb x tahan tgk.. sbb aku terbayang..mcm mana lah rasa Adi masa kejadian tu..mcm mana lah dia nangis..mst kuat berlanggar smpai mcm tu jadinya..  masa tu Adi tgk aku nangis , terus dia dtg kt aku , peluk n cium aku ,....smbil ckp " Sayang mama...sayang mama..." ulang2..tu cara Adi pujuk klu aku pura2 nangis..main2 ngan dia.. kli ni dia pujuk aku ulang..bila tgk aku tak benti nangis... so touching.....

rasenye sepanjang mlm tu aku nangis.. smpai lah aku tertido... bangun pg..mata da bengkak..puas tacap ngan mekap esoknye sbb nak g keje...tapi atas nasihat kwn2... aku ajak husband g klinik utk cek adi... bkn pe.. aku takut ade yg lebih serius d sebalik lebam tu..mana tau...tulang retak ke..patah ke ape kan...

tp bila g kinik..(kami g kinik swasta je..sbb mmmg alergik  ngan kinik gomen yg lembap)... dktr mengesyaki lebam tu bekas tapak tgn org dewasa.. sbb bentuk dia yg mcm jari..dktr tetiba jd serisu sgt...da terus bwk kes ni ke hospital.. dia buat surat mntak langsung kn ke bhgn kecemasan hspital kerajaan.. kami pun follow je lah... smpai hspital, adi terus ke bilik wad trauma.. dktr situ pun mengesyaki yg sama...
dktor amik gmba adi ni utk bukti kemudian hari

serius la aku ckp..aku n hubby langsung tak pikir ini perbuatan pengasuh... bg aku.. x mudah kot org nak lempang anak org smpai berbekas cmtu.. tp bila dktr da ckp cmtu..hmm entah..ssh nak ckp...sbb bg aku ..aku igt ada la cara dktr utk sahkan itu lempang .. ada cara mcm scan ke..x-ray ke ape lah cara.. ni takat tgk ngan mata then ckp..sape2 pun boleh.. so kami mls nak amik pot sgt.. tp bila prosedur hospital... nak masukkan adi ke wad utk cek..perlu report polis... so aku wat lah report jgk.. tp report aku hanyalah utk cek up anak aku .. danbukan utk amik tindakan pd pihak nursery tu... then bila selesai report..terus adi dimasukkan ke wad... dktr kt wad pun ckp benda yg sama..tp main tgk cmtu jgk lah.. bila ditanya tindakan selanjutnya...dorang ckp..tunggu pihak Kebajikan Masyarakat dtg utk temuramah siasat pihak kami..then siasat pihak nursery..br leh blk... ish ....merumitkan je... td kan dah ckp..tak nak libatkan nursery lg.. tah dorang ni x paham kot.......
hmmm x pasal2..kene masuk kandang..

ayah pun sama2 tunggu adi kt wad
 
Nama Adi dihujung katil..walau hanya setengah hari..

Adi sentiasa nak ditemani Eleyphant kesayangan
hmm disebabkan da ter report.. so kami terpaksa la follow.. cumanya kami mntak pihak hospital discharge kan adi..sbb..adi ni sihat ikut kata dktr lah.. cuma dia dimasukkan ke wad atas prosedur..utk tggu org Kebajikan Masyarakt dtg je.. so baik kami blk..kang nk jmpa..kami dtg la bila2 pun.. hmm tau ape jd.? akhirnye ptg tu adi leh discharge..lega... tp dorang bg masa 3 bulan utk tggu kebajikan dtg..hmm knfem 3 bln br dtg... x pun lebih...biasa la..knfem2 lembap....... :(.. xpa lah.asalkan bleh blk..so far..pihak nursery ada dtg melawat adi..mohon maaf atas apa yg jd.. kami paham..dan kami pun mntk maaf..bakal nyusahkan pihak nursery dgn siasatan tu nnt.. apa2 pun dorang ckp..dorang kene terima la..dan amik ni sbg pengajaran la utk nursery dorang...

so tindakan slps itu...nursery baru lah adi nanti......

No comments:

Post a Comment