::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #F2F5A9; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Tuesday, January 17, 2012

Tukar Nursery pulak..

Assalamualaikum...
hmm rasa nye korang pun tau.. x smpai sebulan pun aku anta anak ke nursery sblm ni... klu kira hr keja..br 9 hari adi d nursery... orgnye pun lom ok g..still nangis pagi2 ms anta... tp disebabkan hari ke 9 tu ada kes terjadi.(bleh refer post sblm ni.)... atas nasihat dktr n pihak polis... kami perlu tukar kan adi ke pusat asuhan lain..

disebabkan seharian di hospital.. letih kami 1 family.. tido mlm tu direct x jaga.. smspai pg pun berat nak bgn... sakit n lenguh sgt bdn.. masing2 mama n ayah pikir nak cuti je.. selain dr letih tu.. ada hal lain yg perlu kami selesaikan hari ni jgk..klu tak ..cmne kami nak g keje.. sape nak jaga adi.

pagi2 bgn itu je soalan bermain dlm kepala.. ada dua saja idea penyelesaian.. g tanya nursery lagi satu yg mahal tu.. atau pun anta adi blk ke pengasuh lama dia.. hmmm....apa2 pun pilihan pertama aku..nak anta adi ke nursery je jgk..tah ler.. nape tah xnak blk ke pengasuh lama... tu menjadi pilihan terakhir aku je. klu dah xde cara... ye lah..aku tau..klu aku g blk kt pengasuh lama..knfem2 dia terima punya..deme tu sayang sgt kt adi naufal.. klu org tanye..aku jwb..L"taknak lah ada mslh br nak patah blk kt dorang".. tp jwpn sbnr.. mmg aku nak adi masuk nursery..belajar berkawan.. n aku xnak dah dia dok balajar dgr lagu dangdut je kt umah pengasuh tu hari2...huhu...hmm stop lah dulu hal pengasuh tu...kikikiki...

ok.. spt biasa.. hal anak.. mnjadi tugasan aku.. larat x larat mmg aku kuatkan diri jgk demi my baby... ayahnye? masing2 perangai la... hubby aku ni mgkin dah terbiasa aku yg uruskan smua.. jd dia x cekap bab2 tu.. mls la aku nak amik penukul ketuk2 paku..hehhe.. lmbat..baik aku je gerak sndr..

sekali gus g kedai beli brg..aku singgah nursery yg aku dok lalu hari2 situ..slama ni tgk je.. besar dr nursery lama..tp aku agak mst mahal skt..tp apa2 pun baik aku tanya.. aku berjumpa dgn Puan. farisha..owner nursery tu..bertanya lah aku pnjang lebar pasal pengurusan nursery tu.. aku selitkan jgk cerita adi lebam..bkn ape..ade org kata tak yah citer..sbb xmo banding2kan... tp aku punya alasan sndr.. aku cuma nak dorang lebih alert yg kami penah amik tindakan pd satu nursery atas kecuaian pihak dia...jd aku nak dorang tak anggap kami menghantar anak ke nursery tu bkn sambil2 lewa sj..kami serius.

so kali ni aku amik tindakan utk melawat ke seluruh TASKA tu...tgk tempat tido..tmpat mkn. tempat main.. smua lah.. n yg menarik minat aku utk pilih nursery tu... dia ada tempat belajar.. mmg ada satu bilik dijadikan kelas.so Pn,farisha terangkan..situ adalah Taska... beza taska dgn pusat asuhan lain.. taska di jaga oleh org2 yg lebih terpelajar..sbb tugas dorang slalin mengasuh..dorang akan mengajar anak2 di situ.. sbb tu ada kelas.. dan jadual dorang plak.. pagi2... dtg..mandi..makan.. then budak2 akan masuk kelas dan belajar..lps tu makan, mandi..tido... lps bgn nnt masuk kelas lg... dan dorang asingkan.. mcm anak aku dikira 2thn ke bwh kelas nya kt situ... bila dah masuk 3 thn nnt kelas nye kt sebelah.(rumah lain yg disewa oleh nursery la).. so dlm kepala berminat ler sesangat dah.. ape2 pun kene bincang dgn en.habby dulu..

bila balik bncang..nmpak dia setuju jgk.. cuma kami cuba lah jgk..mntak kurang..sbb yuran dia rm300..ptg tu kami g berbincang.. alhamdulillah.. dpt kurag skt la.. jd rm280.. boleh la..dulu2 ms adi dgn pengasuh lama aku byr lebih kurang tu jgk tiap bulan(250 tp aku slalu bg dia lebih)...

tp hmmm dugaan pada kami la tu bln ni... jd meleret2... kes pengasuh adi lari tu..aku kuar duit da byr upah ngasuh dia..then masukkan adi ke pusat asuhan sblm ni..kene byr lg..siap ngan pendaftaran lak tu... ni masuk lak Taska baru... yuran lg mahal..then dia mntak lg deposit+pendaftaran.. huwaaa agak kopak la bln ni... bln ni gaji awal .. dpt je gaji setel benda tu..tp tu utk bln ni je tu.. 1hb t byr utk bln dpn lak..adoi la... haip ..x baik merungut,, hubby aku slalu igtkan aku jgn mengeluh... insyaAllah..ada tu rezeki.. 

ok currently adi da 5 kt TAska.. hari ni hari ke 2 dia x nangis da kt sana... hope dah ok lah anak mama yek...klu adi ok kt situ..t besday adi bln Mac ..mama wat kt nursery k..ramai kwn2 ada...

No comments:

Post a Comment