::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #F2F5A9; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Wednesday, May 2, 2012

Another HERO..

Assalamualaikum... ye spt biasa...berkurun skali br nak update blog... ye lah..blog ku ni diari ku je... nak gak coretkan kt sini..so bila2 free aku bleh baca blk..mcm dulu2 aku rajin menulis diary..then aku suka baca blk bila ada masa....

ya Another HERO...tajuk nye... heheh...
erm....apa2 pun bkn la nak ketepikan HEro ku yg lg sorng tu... cuma entry ni sbg Pembuka dan Selamat Dtg buat Baby kedua ku yg juga "boy" lahirnye......aaa...tp dia lahir4/4/2012... br hr ni nak masuk blog?? huhu ye lah... org berpantang kan,,, pastu nak menaip kene ade mood dulu..hehe

nak gak citer dr sblm lahir...heheh... yelah..aku dah dpt agak baby aku ni boy..aku start bercuti rasmi 2hb april..so hr sabtu tu aku dah bertolak blk kg lah..kali ni ..destinasi pilihan...kampung aku kedah..haha sorang dah jd org tganu...biar lah sorang ade geng mama plak kan.. my husband anta aku n Adi Naufal... ahad tu dia pun blk ipoh dah sbb isnin keje...

bila dah en husband da blk ipoh...tggjwb jg si hero utama kami tu jatuh atas aku la blk smuanya...klu husband ada bleh gak dia tolong bgn kn tgh mlm bncuh susu..huhu..keadaan aku ms tu da makin la kritikal..cewah kritikal konon...idak ler,,udah sarat bebenor kan.. nak bgn tgh mlm lg..anak demam plak ms tu..asik meragam je..aku tension smpai nak lempang anak dah jdnye...

ok blk kedah..aku refer klinik terdekat lah..sblm ni aku cek up swasta..bila dah dkt bersalin ni..aku g gomen blk...mcm2 la kene soal..mcm br mula cek up blk..hmm rupanya knik swasta yg aku g tu... x lengkap la cek up dia..terutama mslh tiroid aku ni..udah nak kene cek darah lah ape smua blk..

nak mula dah ni kisah nak masuk wad..hr selasa tu..malam... aku rasa sakit lain mcm... aku cuba2 amati betol2..cuba igt2 blk...mcm mana sakit tanda2 nak bersalin tu.. mula aku dok tgk2 jam je.. sudahnye Anak aku tu dok meragam lg.. smpai la ke pg subuh.. aku sangsi lg dgn skt aku tu..5 minit skali sakit..tp skt yg aku bleh tahan lg..subuh tu..aku bgn..tahan skt...anak aku pun bgn jgk temankan aku..disebabkan aku cam xleh nak pasti sakit tu..aku ajak abah aku g spital....ye lah husband takde kan..nasib bapak aku ade..so aku siap2 lah g spital pagi tu..

so biasa lah cek2..seluk2...tp jalan belom bukak pun...dktr kata...skt aku tu disebabkan jangkitan kuman.. pastu dorang cek plak tiroid...pendek cerita..mmg aku kena thn wad jgk..disebabkan nak cek darah tiroid tu..huhu... dr dlm blk pemeriksaan... aku dgr suara anak aku meraung2 pgl 'MAMA" sedih tol.. aku tau..dia dah takut sgt...Ayah xde..tiba2 mama pun ilang.. jenuh tokwan dia dok pujuk...dek risaukan bapak aku pun dah tua..aku msj abg kandung aku mntak tolong dtg tgk kan Adi NAufal..n husband aku jgk digegaskan blk..sbb kesian kan Anak..

bila kt wad biasa la..asik cek tekanan drh..pastu dorang sibukkan tiroid aku lebih dr kandungan aku..runsing tol...aku dok skt2..xnak ke cek jln..?? dktr2 pelatih tu..byk kali aku tnya,,,tp report psl kandungan x gak dornag tulis..last2 aku ckp ngan dktr ats yg dtg cek pelatih2..dia marah gak budak2 bwh dia tu... " klu pesakit ni belom bukak jln ms dtg..mcm mana kamu tahu dah terbukak ke blom klu kamu x cek skrg... lg pun pesakit da bgtau dia dah mula sakit kerap"...mcm tu lah ayat nye aku terjemah dr bhsa ingeris..hehe..

hmm lps tu br dorang pgl utk cek jln..ha..dah bukak 3cm pun...klu bukak 4cm..dah bleh masuk laboor room..so dorang pesan klu skt makin kuat dtg cek lg..

ye..pendek lg citer aku yg melalut2 ni.. ni citer ms hari 4hb tu lah ...dlm kol 4 tu cek jln lg...tgk da bukak 6cm ..so dah bleh siap ke labuor room.. aku cuma smpat sms husband aku..bgtau aku nak masuk bilik bersalin..dan hset aku kene off..mntak tnggu kt sna je............bersambung

No comments:

Post a Comment