::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #F2F5A9; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Monday, May 7, 2012

Bersalin kali ke-2

sambungan......---->
heheh bersambung ni sbb hr tu da ngantuk..so ni cerita sterusnya... AKu di tolak ke labour room naik kerusi roda.. kali sorang2..x smpat jmpa family pun... n suami aku pun x temankan dlm blk bersalin...ye lah...kli ni aku x mntak hubby temankan aku..sebaliknya teman kan anak sulung kami yg tgh konfius sgt tu...sian dia..pelik nape mama tgl dia..nape mama x balik...jd hrp ayahnye dpt kurangkan konfius dia tu....


hmm nilah kata org pengalam beranak berbeza2... jd aku still suspen wlupun bakal bersalin anak ke-2..ape2 pun dlm kepala aku..cuma set akan teran sehabis boleh..n tak mo lama2 mcm bersalin mula2 dulu..yelah dulu xreti kan..kali ni reti lah kot... tp serius...berdebarrrrr gak...tah lah..kli ni aku byk cuba positifkan diri...cuba relax... senyum...alhamdulillah membantu...


dlm bilik bersalin tu..biasa lah..dorang soh g kencing dulu..kang dah baring tu xleh nak kuar2 dah..ms tu aku pikir..ish x skt sgt pun kli ni ye..hehhe..bila aku baring..dorang2 dlm bilik tu  mula la wat keje dorang... isi borang tu borang ni..catat tu catat ni...hehe smpat aku tgk dorang wat keje2 tu..ms dulu xde plak..mgkin dulu aku masuk dah betol2 nak bersalin dah..ni br bukak 5cm kn...


then dktr2 pelatih punya part... cek jalan lg... pasang jarum kt tgn aku..masuk air .. then pecahkan ketuban aku..aku syukur kali ni smuanya mudah n menenangkan... mgkin sbb dktr2 pelatih kan..dorang wat keje lembut je lg...x sakit..klu smua dktr wat keje cmni kn bgs...


plg aku suka... ade sorang nurse senior ni...(bhgn bidan kot)...dia dtg kt aku... ajar aku berdoa... n zikir.... dia kira2.. aku mgkin akan bersalin dlm kol 8mlm ni..."erk! aku igt dah nak bersalin...rupnya belom... mcm tu plak kesahnye...dulu aku masuk terus nak teran je...jd misi tu soh aku relax dulu... klu skt kuat bgtau dia..katanya...


hmm bila tgk jam yg br nak kol 5 tu..aku oun teringatkan husband n anak aku kt luar...mst dorang risau...klu dah kol 8 br nak beranak..lambat ler lg..ape lah dorang pikir..heheh dorang bkn tau ape..aku nak sms bgtau pun..hset aku dah dirang smpankan..aku plak xleh nak bgn..so akustop je lah pikir..hrp dorang tenang...bila skit makin kuat...aku dah tido merekot...misi tu dtg lg bgtau... "org kata, kalau nak cepat bukak jln jgn merekot cni...luruskan kaki..ngiring pun xpe.."kata misi tu... dia tanya aku skit ke/? of cos la sakit kan..huhu... then dia masukkan ubat tahan sakit..masuk ikut salur air kt tgn aku tu..dia bgtau ubt tu..boleh buat aku tido...skt tu mmg ada..cuma bila aku lali n tetido..jd kurang lah skit...wahh bgs kan cmtu..


aku pun x sedar masa bila aku terlelap...ada la aku terjaga kejap bila dktr dtg tnya keadaan aku...tp tu pun aku dah lali...pastu tido lg... kejap2 aku terjaga tgk jam..tp yg buat aku terjaga bila skt tu dah makin kuat.....makin kuat ..dan makin kuat..dlm kol 6 yu aku dah tak tahan...aku bgttau misi td..dia kata biasa lah..ubt dah abis la tu..spanjang aku dlm bilik tu...aku ditinggal sorang2 ..tp aku nampak la dorang dok berlegar2 kt luar tu ..sbbil pntau keadaan aku..


msnya dah smpai...skit sgt..aku dah tak tentu arah... aku igt kli ni xnak bunyi suara...tp ternyata aku ni org yg x thn skt...rasa nak cerit..tp aku thn jgk..hmpir2 aku jd hilang kwln jgk..mula aku teringat ms aku bersalinkan adi dulu...so cepat2 aku kontrol..kwl diri..aku pekik pgl nurse..pgl doktor..nurse td dtg dgn 2 dktr pelatih yg brnak belajar...dgn pntas dorang pun siap sedia utk smbut kelahiran baby aku...


nurse tu yg kwl keadaan..dia bg arahan pd dktr pelatih tu apa yg perlu buat..smpai ms ia soh aku teran..mmg habis-habisan la aku teran..x tggu lg..aku rasa kepala anak aku keluar...alhamdulillah.... then usaha diteruskan lag utk keluarkan bahu n badan baby...wah..aku berjaya lg... kagum dgn diri sndr bila dpt melahirkan ank....serik ke x serik jgn tanya....pengalan itu... sendr je dpt rasa...... 


Alhamdulillah....kurniaan yg plg indah....sorang lg kaum adam aku lhirkn...heheh..baby boy yg aku igin namakan KAUSAR ....kini Aniq Kausar bin Zolkaiza... dah sebulan...dan alhamdulliah jgk...aku dpt menyusu bdn spt yg aku hajatkn dr awal  mengandung dulu... aku berniat nk fully bf... insyaAllah.

No comments:

Post a Comment