::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #F2F5A9; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Sunday, April 10, 2011

mcm mana nak ajar anak dgr perkataan JANGAN!!

Assalamualaikum...
sblm ni bc entry kawan..kak yantz..psl mcm mana nak ajar ank jgn amik brg org?? terfikir psl anak aku sndr yg br umur setahun ni...
Aku ni akui la...aku myb mami yg garang pd anak...klu suara kuat bertempik kt umah tu..suara aku je lah... mana kan pulak bila anak da dpt kaki ni..merata dia jelajah...klu jelajah je takpe..ni tgn pun cepat.. aku tau..mmg org lain pun alami perkara yg sama kn..
  
Adi Naufal dah susah nak kawal..

tp nak tanye la jgk..mcm na nak ajar anak dgr ckp kita..n pndai takut ngan kita..setakat ni adi aku tgk.. klu marah mcm mana pun tak mkn saman... malah da pndai angkat tgn pd kita blk...hmm dulu org ckp, ajar anak pukul tgn supaya dia tau kita tak bg..tp nmpaknya Anak aku belajar nye lain.. bila kita pukul dia...dia pun marah kita blk..dan BUAKK!! satu penampar kt muka aku blk..adoi..kdg tu aku wat2 marah dia..angkat tgn buat mcm nak pukul... tp itu ler yg di slalu dok buat kt org... bkn angkat tgn je..sekali ngan mata lagi buat muka marah...

hmmm salah ajaran ke..ke ade org kata..budak2 skrg lain...hmm lain camne.bdk dulu tak camtu ekk???

puas la sebut Adi!! Jangan!!..Adi tak boleh.!!! idaknye dia peduli......klu kita kuat or tinggi kan lg suara...ha itu lah yg dia buat..Angkat tgn kt kita..nway kdg2 rs geli hati..cuma takut perkara ni berlarutan je...org kata nak ajar anak, biar dr awal..so  takut terlambat ajau...huhu...

MACAM MANA NAK AJAR ANAK JGN PUKUL ORG...???

ha ni satu lg...adakah disebabkan aku pernah pukul2 tgn dia , buat dia belajar utk pukul org lain...hmm bkn slalu pun aku wat camtu...selain tu aku diberitahu pengasuh Adi...dia pun wat cam tu... utk ajar adi takut...tp dia pun ckp..Adi tak takut..tp bls blk....

erm adakah jgk persoalan dia.. dr kecik adi dibuli anak pengasuh tu...hmm mmg aku tak tau...tp ade jgk beberapa kejadian aku tgk..budak gemuk tu main tolak je adi bila main...pastu ade skali mak dia tglkan dia kt umah kami...aku tgk dpn2 aku dia pukul adi,...
yelah budak2...tak reti...budak ni darjah satu.. tp mgkin sbb dia takde adik...jd dia tak reti main ngan adi elok2.....tp mak nye tak pernah plak cerita kan psl tu...asik citer anak dia sayangkan Adi...sayang sgt..

iye ah sape plak nak citer cam tu kan??mst idak punyee..

so sbg ibu br ni..mcm2 diinginnye anak dia mcm tu mcm ni kn.. sama la cam aku..bila tgk dak gemuk tu punya perangai..tak mao la adi jd cam tu..br2 ni bwk adi jmpa Adam..anak member aku...dia ketuk2 nye kepala budak tu..ish!! tak berkenan sgh perangai camtu .....
tgk..adi da konker kereta Adam


hmm kdg tefikir...dulu tgk anak org camtu..aku nympah2.. skrg tgk..anak aku sndr jd camtu..sbb berbalas ke...huhu hrp jgn camtu...so tingin la nak tanye ibu2 kt luar sana...ape kah cr nak ajar anak dgr ckp kita...sbb pnh tgk anak org , sgt baik, tertib dan dgr ckp mak ayah dia......

Ape2 pun akui sgt hepi tgk Adi Naufal sgt lincah n aktif org nye...cuma nya...Mami letih la anak oiii!!!!

5 comments:

  1. mmg kena jaor dr skg daiya...aqil mse kecik dgr ckp...skg adoiii susah toi nak bg dia paham...dini le plaks..dia mmg still x paham apa2..tpi kalo sebut HEP!!!dia tau benda tu x boleh buat...skg akk tgk budak2 yg suka buli dini...dini diammm jek...

    ReplyDelete
  2. heheh thanks akak..mmg akak sorang je bercomment2 kt blog sy...
    huhu xtually ok gak din paham org tak bg... tp Adi naufal..huhu kdg2 sy rs takut dia benci sy sbb sy garang, marah2 dia...huhu

    ReplyDelete
  3. hye ida mungkin terlamabt saya kasi comment..anak saya sekarang setahun 7 bulan...dia dah paandai marah kan kita balik kalau tak puas hati..tapi yg peliknyer dengan saya jer..dengan org lain takder plak..kadang2 risau jugak mungkin sebab kita selalu marahkan dia dia ikut..kat papa dia takderlah pulak...

    ReplyDelete
  4. hmmm ye la... dia dgn saya pndai mrh..mmg ngaku slalu marah dia... ayah nye tak penah marah ..dia ngan ayah ok je... baik je...risau gak sayang dia kurang kt kita... ish tapi nape tah slalu mrh...budak tu kecik lg..huuhu

    ReplyDelete
  5. iEDA...promote fdh punye blog..hehehhehenj jual koleksi lame ni..hehehhehe

    ReplyDelete