::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #F2F5A9; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Monday, April 4, 2011

my new mekap box..woo!!

mekap box? penting ke?

haha utk org yg teringin nak mulakan kerjaya sbg mekap artis..perlu la kan... aku ni dah dikira mekap artis ke??? no no no.. for me..jurumekap amatur...lebih sesuai kot..yelah asik menerai2 je... try2 pun jadi..kire ok lah kan..hehe

so citer psl mekap box ni..mmg la satu keinginan..takkan nak mekap org, bwk mekap dlm handbag je kot..bersepah2 tunggang terbalik haha..nway bermula pun dgn beg mekap kecik tu je la.. lama2 mcm byk plak brg.. brg aku mula byk ms dpt job mekap pengantin tu ler...mula la aku merayau kt shopping complex cr mekap box...skali tgk.uish mahal ler jgk kan..smuanya hundred over..then 1 day aku cr2..nak cr satu kotak yg murah. n sesuai utk letak mekap2 yg byk tu..walupun bkn mekap box yg sbnr...

terjumpa aku satu tools box kt jusco..murah hrganya RM12 je..hahha but menarik..bertingkat2 dah bila aku masukkan brg2 mekap aku..see..penuh...
udahnye da cukup seronok da aku bila tgk brg2 aku elok tersusun dlm box ni..ok what..kan.. but kwn aku ni asik api kan aku kata tak sesuai bwk kotak camni g mekap... axtually bkn apikan la..cm kasar sgt je bunyi nye...cadangkan la sedap skt.. bg aku...slow2 la kan...aku bkn nye byk duit...aku beli if aku rs perlu...brg2 lain tu perlu sbb nak guna..box ni perlu sbb t ssh aku nak bwk..so at least tersusun la kan...then skt2 aku cuba la upgrade..tol tak??

kegilaan ku ttg brg2 mekap makin mnjadi2... bertambah- tambah n tambah lg.. kotak ni pun mula tak brapa muat nak tutup.. xtually kotak kuning da pecah..kerja dek adik2 kebudayaan aku..huhu then aku tukar br beli warna biru plak..tp disebabkan kerisauan, kotak ni agak kurang ketahanannye..so terfikir nak cr kotak br.. tp nak cr je lah..so aku research2 dlm tenet...espeacially fb..taip lah aku mekap, makeover, make-up stuff... then terjmpa satu kwn ni dlm fb nama yatie make-up stuft..ter la bukak foto2 dia..ter la jmpa mekap boxes dia jual. plg teruja bila tgk ade mekap box dia warna pink( fav.color tu)....ape lagi terketar2 jr ni nak komen situ nak beli...padahal br ja mntak en.hubby byrkan mekap beli dr susy collection...hahahha 

nak kata my hubby tu melayan sgt pun idak..cuma dia berpesan..pasni jgn merungut...hahah ye ke tak... ops!!! TERBELI la jgk... sgt2 cun..beg yg merupakan mekap box.. nak tgk? ni ha gmbo nye..



pun kwn aku still komen, nape ko tak beli yg besar je terus??? ish ish ish ..aku beli ikut kprluan dulu la kot..klu aku beli bsr..pastu loose je brg kt dlm wat pe kan.. so slow2 la ...aku rs myb aku nak guna beg ni utk jngka yg lama skt kot..yelah mahal gak kot beg ni bg aku..jd aku fikir..hr tu mekap aku nak guna ape, aku bwk itu je... if tak guna aku tgl je...if tak muat beg la..stakat ni muat jew... hahah ok ak kegilaan aku nih??

ha satu g..if kwn2 ade idea utk cadangan nama blog/team/ salon utk ku..boleh tak cadangkan..sbb aku wanna go serius dlm bidang ni..so next step aku nak buat blog utk beauty touch aku sndr, then set up blk kt umah utk mekap cstomer n plg teruja nak wat..print or jahit logo or blog utk t-shirt aku...n jgak sticker utk kereta aku...hahaha ok ak??? insyaAllah....doakan ye

No comments:

Post a Comment